Главная | RSSПонедельник, 2024-12-23, 9:52 PM

Помощь ;)

Реклама
Меню сайта
Категории раздела
аудит [2]
аудит
страхование [7]
страхование
международная экономика [3]
международная экономика
маркетинг [9]
маркетинг
Статистика


Каталог рефератов

Главная » Файлы » экономические дисциплины » маркетинг

Конспект лекций по дисциплине "Маркетинг"
[ Скачать с сервера (140.9 Kb) ] 2010-02-05, 2:19 AM
Сутність маркетингу та його концепції
1    Поняття маркетингу тісно пов’язане з виникненням торгівлі, а значить і ринку. "Маркетинг” (з англ.) означає комерційну або іншу діяльність в  умовах ринку. За свідченнями археологів організована торгівля вперше виникла на території стародавньої держави Фінікії (сучасна територія  Єгипту, Лівії, Тунісу), приблизно 4  тис. р. до н.е.
На території Європи перші ринки-ярмарки виникли в грецьких містах-державах. Поступово починаючи з 13ст. для отримання права займатися ринковою діяльністю потрібно було мати документ – Магдебурзьке право. Ринок, в сучасному його понятті виник приблизно 170 р. тому в Англії.
Найбільший внесок у розвиток маркетингу як науки про ринок внесло США. У зв’язку з великою економічною кризою, постало питання про розробку основ теорії функціонування ринку, в результаті чого була створена його кейнсіанська модель. На поч. 50-рр 20ст. В обіг був введений термін маркетинг. В СРСР маркетинг розглядався як "буржуазна теорія гнилого капіталізму”, в результаті чого СРСР не був суб’єктом світового ринку. В Україні теорія маркетингу почала впроваджуватись на поч. 90-х рр., після здобуття незалежності.
2    Існує біля 20 різних визначень поняття маркетингу, найбільш загальним і всеохоплюючим є визнання маркетингу як філософії бізнесу. Найбільш поширене: маркетинг – комплексний системний підхід до вивчення проблем ринку, що охоплює усі стадії руху товарів від вивчення попиту на нього до збуту конкретним споживачам.
Мета маркетингу – отримання обґрунтованого прибутку.
Міжнародна класифікація маркетингу поділяє його на:
•    Внутрішній – діє в межах конкретної країни
•    Експортний – пошук ринку за межами держави
•    Імпортний – використовується для закупівлі товарів за рубежем
•    Інвестиційний – вигідне розміщення вкладів за рубежем
•    Міжнародний – вигідний збут вітчизняних товарів за рубежем
•    По товарний – особливості продажу окремих видів продукції
•    Некомерційний – створюється смідна організація чи установа.
 
3    Виникнення і розвиток ринку та пов`язаного з ним маркетингу в своїй еволюції пройшли 3 етапи:
    Самозабезпечення
    Децентралізація
    Централізований обмін
Кожна з цих систем мала свої закони регулювання товарообміну, а це означає, що для кожної з них були притаманні специфічні ознаки маркетингу, тому теорія маркетингу виділяє 3 основні концепції його розвитку:
1.    Маркетинг орієнтований на продукт. Передбачає, що товаровиробник не вивчає попиту і пропозиції споживачів, а лише виробляє ту продукцію, яку дозволяє йому технічне обладнання, тому ефективність низька, і тому залишки товарної продукції не реалізованої споживачам досить великі. В такому режимі працює 60% українських підприємств.
2.    Маркетинг орієнтований на споживача. Передбачає задоволення різнобічних потреб споживачів шляхом вивчення попиту і його задоволення шляхом виготовлення потрібних товарів і послуг. Ця концепція має ваду – задовольняє потребу лише конкретного споживача.
3.    Соціально-етичний  маркетинг. Передбачає задоволення потреб як конкретного споживача так і суспільства в цілому.
Розвиток ринкових відносин в Україні базується на поступовій зміні однієї концепції іншою, але чіткої межі в цьому переході не існує. Новостворена українська продукція поки, що орієнтована на задоволення потреб споживача, а лише деяка її частина відповідає вимогам соціально-етичного маркетингу і є конкурентноспроможною на світовому ринку. Такий проміжний стан є перепоною до вступу у ВТО. Високо конкурентною на світових ринках є високотехнологічна українська продукція (ракети, космічні об`єкти), продукція металургії, легкої і харчової промисловостей.
Категория: маркетинг | Добавил: admin | Теги: Маркетинг, конспект лекций, предмет
Просмотров: 1185 | Загрузок: 137 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск
Друзья сайта
Падение в невесомость
Вот и готово - контрольные, курсовые, дипломные на заказ


Copyright pomoch © 2024
Сайт создан в системе uCoz